Snøscooteropplæring

Trafikkskolen Harstad AS

Snøscooteropplæring

Vi tilbyr opplæring for førerkort klasse S snøscooter.

Alle som skal ta klasse S (under 25 år) må ha gjennomført Trafikalt Grunnkurs.

Før du kan gjennomføre den praktiske delen av opplæringen må du ha Grunnkurs snøscooter. Det er et 3 timer langt kurs der du vil lære det grunnleggende om snøscooterkjøring og utfordringer knyttet til dette. Kursene har vi på Trafikkskolen Harstad. Du kan melde deg på her via hjemmesiden. Finner du ikke kurs - send oss en melding eller ring :)

Den praktiske delen foregår over 2 dager med 14 timer obligatorisk opplæring, derav 2 timer teori. Jåhn kjører sine kurs på Ramstad i Tjeldsund. Område er lett tilgjengelig.

Alle elevene må ha egen scooter m/krok (både klasse 1 og 2 kan benyttes). Ved behov kan man leie scooter, men da må vi ha beskjed i god tid i forkant av kjøring. Nødvendig utstyr og rett bekledning er også veldig viktig ut fra værmelding.

Obligatorisk grunnkurs kan ved behov også arrangeres i Lofoten og i Narvik.

Ta kontakt

Åpningstider